mandag 20. juni 2011

Den indre kjerneved i det digitale og det virkelige universet

Den indre kjerneved i det digitale og det virkelige universet består i korthet av pluss/minus, negativ/positiv eller inn/ut.
Inn/ut faller også mekanisk eller teknisk sett under pluss/minus, negativ/positiv.   

The inner core wood in the digital and real universe, consists in essence of plus / minus / negative / positive, or in / out.

lørdag 14. mai 2011

For biz generelt

Enhver ting, prinsipp etc. i forretning, driften av etc. - hvor det ikke kan trekkes en direkte linje eller analogi til skogbruk eller jordbruk vil ikke fungere.

mandag 2. mai 2011

Tidsfaktoren

Tidsfaktoren, reguleringen av, potensialet, økning eller reduksjon av hastighet, for ankomst til målpunktet til gitt tid, er proposjonalt med avstanden og tiden for den gitte lengde for mengden potensielt regulert tid innenfor bevegelses objektets rammer i hastighet. Utgjør i korthet: lengde gange høyde hvor høyde utgjør tidsfaktoren innenfor objektes potensielle hastighet, kan - og om kommer ut i negativ - ikke mulig regulert innenfor objektes rammer. Forutsetter potensialet i hastighet

fredag 22. april 2011

Søkemotoroptimalisering maksimer


Søkemotoroptimalisering maksimer  

Utarbeid siden og designet så er tiltalende slik at de som kommer inn fatter interesse og blir værende.

Velg vennlige og tiltalende fonter som er harmoniske og at fargene og layouten på siden ellers harmonerer til andre farger og tekst eller bilder på siden.

Bør helst unngå å ha knappene eller menyen horisontalt.

I tillegg til knappene ha internlinker som går fra alle sider til alle sider på hver side, formuler teksten slik at hver side dekker dette naturlig.

Ha alltid inngående linker, eksternlinker, om utgående bør de gå ring tilbake til din side.

Ha korrekte titler på alle sidene for hva driver med og disse bør være tilsvarende knapper og internlinker.

Unngå for mye luft, tomme felter i de øvre sjiktene, hold til omtrent åtte ord eller omtrent sekstifire bokstaver per linje maks.

Unngå bilder, logo, bannere på toppen, legg til siden eller i øvre venstre eller høyre hjørne.    




lørdag 12. mars 2011

For SEO bilingual artikkel

Domenet trenger ikke nødvendigvis å være hovedsøkeordet ditt for at du skal komme høyt opp, en fordel, men har ingen eller liten betydning om alt annet gjort rett, om ikke annet enn domenet gjort rett på siden så - ja! Da har domenet alt å si.


The domain need not necessarily be the primary search term for you to get high, an advantage, but has no or little impact on everything else done right, if nothing else than domain done right on the page then - yes! Then the domain everything.


 

søndag 9. januar 2011

Malen for søkemotoroptimalisering

Malen for søkemotoroptimalisering  

 1. Bygg opp, konstruer en god side, helst fra bunn med bruk av koder osv. Om bruker maler / programmer, vær sikker på at de er søkemotor vennlige. Ha ikke for mye bilder osv. på hovedsiden.
 2.  Skriv en god tekst på hovedsiden som inneholder de relevante ord for det du driver med der de naturlig hører hjemme i flyten, strømmen. Denne behøver ikke være lang, men informativ.
 3. Sett inn et passende antall intern og eksternlinker, inn/ut, der de naturlig hører hjemme i flyten på hovedsiden. Helst ha en inn med relativt mye trafikk, kan gå begge veier, men bør ikke ledes for mye bort.
 4. Sett opp de andre, og undersider osv. med det som er relevant og la knappene eller navnene til disse være relevant til det du driver med eller nøkkel ordene for dette med et mindre antall intern og/eller eksternlinker.
 Dette virker og er i stor grad uavhengig av meta- osv. samt det å  få sitt nettsted bekreftet osv, hos søkemotorene selv om dette også anbefales, men ikke vitalt.

Solheim Consult

lørdag 18. desember 2010

info om Internett marketing

Nettkatalogene blir ekskludert fra Google


Svært mange næringsdrivende har opplevd å motta urettmessige fakturaer på oppføring i diverse kataloger på Internett. En overveiende del av trafikken til disse nettkatalogene kommer fra søkemotorene, med Google i spissen. Nettopp Google har annonsert at katalog-sider nå vil bli degradert i søkeresultatene, noe som vil få en dramatisk konsekvens for trafikken til disse katalogene og dermed også omsetningen. Verdien av en oppføring i en Internett-katalog har svært nesten alltid praktisk talt ingen verdi for kunden, samtidig som katalogen opererer med kostbare oppføringspriser og tvilsomme forretningsmetoder.